יום שבת, 7 באפריל 2007

קצרים:

קצרים:
המשקל לא מודד את המשקל שלך כי סיבוב כדור הארץ מעיף אותך החוצה ומקטין אותו.
המהירות הטרמינלית זו המהירות המקסימאלית שיוכל גוף להגיע אליה בנפילה חופשית. היא תלויה לא רק בגיאומטריה אלא גם בצפיפות, וזאת כי כוח חיכוך אוויר זהה משפיע שונה על מאסה שונה (מעבר תנע תלוי ביחס ישיר למסה). עבור אדם פרוש ידיים, מהירות זו היא 240 קמ"ש בקירוב. עבור אדם מגולגל ככדור היא 320 קמ"ש.
משקל האוויר הוא 1.3 ק"ג בקירוב למטר מעוקב.
מדוע כששופכים מים (לדוגמא) מקנקן, ביציאה עובי הזרם עבה והוא נהיה דק יותר ככל שהוא נופל? הנוזל מאיץ, ולכן ע"מ לשמור על ספיקה שווה שטח החתך של הזרימה חייב לקטון.
למה סולר זול יותר מבנזין? פוליטיקה. אין שום הבדל בעלויות הזיקוק, בניגוד לדעה הרווחת.
מהו הצירוף הכימי שנותן את הפיצוץ החזק ביותר? חיבור של אטום אחד של מימן עם 19 אטומי פלואור. הפיצוץ ישחרר 13,600 ג'אולים לגרם תערובת
איך מעבירים סיכה דרך בלון? הבלון עשוי לייקטס, מולקולה ענקית ומורכבת, בה האטומים מחזיקים אחד בשני בחוזקה. הסיכה, במיוחד אם משומנת כהלכה, מחליקה דרך המיבנה המולקולרי, וכל עוד אינה משנה את מיקום האטומים משמעותית, הבלון יחזיק. אם נצמיד מדבקה לבלון נוכל להעביר סיכה דרך כל מקום על מעטפת הבלון.
גם מימן וגם חמצן בוערים היטב. אז למה חיבורם (מים) מכבה אש? מכיוון שמים הם האפר, תוצאת הבעירה, של שניהם. חמצון מימן הוא הבערתו לכל דבר. בהוספת מים לאש לא נותר עוד חומר בעירה והחום עובר לאיוד המים במקום להגדלת האש.

למה בחורף נדמה שמתכות קרות יותר למגע? הן לא, הן פשוט מוליכות חום טובות יותר מאחרים, ולכן חום עובר מהר מהאצבע שלך אל המתכת כך שאיזור זה מתקרר מהר יותר.

אין תגובות: